17 grudnia:
IV edycja budżetu partycypacyjnego - trwa nabór wniosków
Od 1 grudnia trwa nabór wniosków
w ramach IV edycji budżetu partycypacyjnego. Oznacza to, że każdy
mieszkaniec może zgłaszać swój pomysł do realizacji. Nabór trwa do 23 stycznia
2017 roku. Projekty, które w IV edycji wybiorą mieszkańcy, będą realizowane do
końca 2018 roku.
7 grudnia:
Zapowiedź - zebranie Rady Samorządu Mieszkańców 13.XII.2016
Najbliższe posiedzenie Rady Samorządu Mieszkańców Osiedla Saska Kępa zostało
zwołane na 13 grudnia 2016. Rozpocznie się o godz. 18.00 w siedzibie Samorządu,
tj. przy ulicy Walecznych 42.
10 listopada:
Mieszkańcy pikietowali ws.
tramwaju
W sobotę 5 listopada o godz. 12.00 przed wejściem do
Jordanka od strony ul. Saskiej odbyła się pikieta mieszkańców. Przyczyną
zgromadzenia są kontrowersje wokół pomysłu budowy tzw. "tramwaju na Gocław".
Zgromadzeni mieszkańcy protestowali przeciwko zmniejszaniu powierzchni terenów
zielonych, rozbudowie infrastruktury kosztem ogrodów działkowych, budowanie
nowej linii do alei Waszyngtona. Głos zabierali m.in. radna dzielnicy Mirosława
Terlecka, Ewa Brykowska ze Stowarzyszenia ŁADna Kępa, a także przedstawiciele
Samorządu Mieszkańców.

Grzegorz Jaworski (na zdjęciu)
podkreślał konieczność uwzględniania komunikacji szynowej przy budowie nowych
przepraw na południe od mostu Poniatowskiego, a Tadeusz Rudzki zwrócił uwagę na
to, że każdy mieszkaniec ma prawo do 17 listopada zgłaszać swoje uwagi w Biurze
Ochrony Środowiska. Powrócił także temat jakości dokumentów, które zostały
przygotowane na zlecenie Tramwajów Warszawskich.
Obecni byli przedstawiciele różnych
mediów, którzy zarejestrowali liczne wypowiedzi mieszkańców, w tym także
członków naszego Samorządu:
5 listopada:
Wyjątkowa wystawa "Artyści
Saskiej Kępy" od 10.XI w Promie Kultury
Od 10 listopada można będzie zwiedzać nową
wystawę w Promie Kultury przy ul. Brukselskiej 23. Jak głosi
informacja na stronie placówki: Poprzez zgromadzenie dzieł nieżyjących i
żyjących artystów chcemy pokazać, że zgodnie z ogólnym przekonaniem Saska Kępa
jest rzeczywiście miejscem wyjątkowym pod względem „nasycenia” twórcami. Chcemy
pokazać ogromną różnorodność twórczości plastycznej, która tu powstawała i nadal
powstaje dzięki ludziom mieszkającym i związanym z tą częścią Warszawy. Ideą
przewodnią wystawy jest pierwsze, w jakimś sensie monograficzne, opracowanie
tematu „artyści mieszkający i tworzący na Saskiej Kępie ” i pierwszy krok ku
szukaniu odpowiedzi, czy rzeczywiście powszechne nazywanie Saskiej Kępy
„dzielnicą artystów” jest prawomocne.

Na wystawie podziwiać będzie można
prace aż 172 twórców różnych dziedzin sztuki. Ekspozycja potrwa do 5 grudnia
2016 roku.
Zapraszamy do wysłuchania
audycji na temat wystawy w Radiu Dla Ciebie. Nagranie odbyło się z udziałem
p. Anny Rudzkiej, historyka sztuki z warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych,
współautorki katalogu wystawy.
2 listopada:
Nowy termin składania uwag w Biurze Ochrony Środowiska
W związku z koniecznością uzupełnienia wniosku o wydanie
decyzji środowiskowej dla "tramwaju na Gocław" Biuro Ochrony Środowiska
poinformowało o nowym terminie składania uwag i wniosków do złożonej
dokumentacji. Aktualna wersja
informacji zamieszczonej w Biuletynie Informacji Publicznej głosi, że
"zainteresowane osoby mogą zapoznać się z niezbędną dokumentacją sprawy oraz
składać uwagi i wnioski w terminie 21 dni, tj. od 28 października 2016 r. do
17 listopada 2016 r., w Biurze Ochrony Środowiska Urzędu m.st. Warszawy, pl.
S. Starynkiewicza 7/9, pok. nr 414, w godzinach pracy Urzędu, tj.: od
poniedziałku do piątku, w godz. 08.00 – 16.00".
23 października:
Trwają starania o wydanie decyzji środowiskowej dla
"tramwaju na Gocław"
Przypominamy, że oprócz konsultacji społecznych trwa także
postępowanie administracyjne, w ramach którego spółka Tramwaje
Warszawskie stara się uzyskać tzw. decyzję środowiskową w sprawie "Budowa trasy
tramwajowej na Gocław na odcinku al. Waszyngtona – trasa Mostu Siekierkowskiego
w Dzielnicy Praga-Południe".
Jak wynika z komunikatu Biura Ochrony Środowiska: "organy
administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym
stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić im wypowiedzenie się,
co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. Zgodnie z art. 28
K.p.a. stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy
postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny
lub obowiązek. [...] Strony mogą zapoznawać się z dokumentacją sprawy oraz
złożyć uwagi i wnioski dotyczące przedsięwzięcia".
Stroną w postępowaniu mogą być m.in. niektóre organizacje
pozarządowe, ale też właściciele nieruchomości, które znajdują się w zasięgu
oddziaływania inwestycji. Osoby i organizacje zainteresowane przystąpieniem
do postępowania powinny udać się do Biura Ochrony Środowiska Urzędu m.st.
Warszawy przy pl. S. Starynkiewicza 7/9. Biuro czynne jest od poniedziałku do
piątku, w godz. 08.00 – 16.00 - można wówczas uzyskać wszystkie niezbędne
informacje.
Aktualnie trwa ocena oddziaływania na środowisko. Ze
strony Biuletynu Informacji Publicznej wynika, że: "Zainteresowane
osoby mogą zapoznać się z niezbędną dokumentacją sprawy oraz składać uwagi i
wnioski w terminie 21 dni, tj. od 17 października 2016 r. do 7 listopada 2016 r.,
w Biurze Ochrony Środowiska Urzędu m.st. Warszawy, pl. S. Starynkiewicza 7/9,
pok. nr 414, w godzinach pracy Urzędu, tj.: od poniedziałku do piątku, w godz.
08.00 – 16.00".
22 października:
Ruszyły konsultacje społeczne ws. nowej inwestycji
tramwajowej
Przypominamy wszystkim mieszkańcom, że trwają
konsultacje społeczne dot. budowy tzw. tramwaju na Gocław, czyli nowego
połączenia tramwajowego - od alei Waszyngtona do pętli na Gocławiu. Preferowany
przez Tramwaje Warszawskie wariant przebiegać ma przez tereny rodzinnych ogrodów
działkowych w pobliżu Kanału Wystawowego. Miejsce i terminy spotkań widoczne są
na plakacie. Zachęcamy wszystkich do zapoznania się z zawartością specjalnie
przygotowanej strony tramwajnagoclaw.pl,
a szczególnie do przeanalizowania treści udostępnionych tam dokumentów.

Korzystając z okazji przekazujemy Państwu dodatkowe
informacje na temat opracowań, które dotyczą przygotowywanej inwestycji. Są to
kolejno:
-
„Studium
funkcjonalno-ruchowe obsługi komunikacją tramwajową
osiedla Gocław” opracowane przez Faber Maunsell/AECOM w
2008 roku na zlecenie Biura Drogownictwa i Komunikacji.
Koszt zlecenia
wyniósł 221 818,18 zł brutto.
-
„Studium
funkcjonalno-ruchowe obsługi komunikacją tramwajową
osiedla Gocław - zamówienie uzupełniające” opracowane w
2009 roku na zlecenie Biura Drogownictwa i Komunikacji (BDiK)
przez spółkę AECOM. Koszt zlecenia wyniósł 110 410 zł
brutto. Następnie Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.
odkupiły to opracowanie od BDiK za kwotę
158 547,00 zł brutto.
-
„Analizy
wielokryterialne przebiegu trasy tramwajowej do osiedla
Gocław” opracowane w 2016 roku przez spółkę AECOM na
zlecenie spółki Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.. Koszt
zlecenia wyniósł
447 720,00 zł brutto. Spółka
Tramwaje Warszawskie otrzymała analizy w dniu 5 września
2016 roku.
-
"Raport oceny oddziaływania na
środowisko dla przedsięwzięcia <<Budowa tramwaju na
Gocław>>" opracowany przez CDM Smith na zlecenie spółki
Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. Dokument wpłynął do
Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. w dniu 03.10.2016 r.,
następnie do Biura Ochrony Środowiska został złożony w
dniu 04.10.2016 r. Nadal czekamy na informację o koszcie
zlecenia - przekażemy ją, gdy tylko kwota zostanie
ustalona.
Dokumenty, o których mowa w pkt. 3. i 4. udostępniono w
Internecie 14 października 2016 i można je znaleźć na podlinkowanej wcześniej
stronie.
UZUPEŁNIENIE Z DN. 24 października 2016: Otrzymaliśmy
informację o koszcie "Raportu
oceny oddziaływania na środowisko
dla przedsięwzięcia <<Budowa tramwaju na Gocław>>". Koszt tego
opracowania wyniósł 254 241,00 zł brutto.
UZUPEŁNIENIE Z DN. 9 kwietnia 2017: Otrzymaliśmy
informację o koszcie "Studium przedprojektowego trasy tramwajowej na
odcinku: al. Waszyngtona – ul. Gen. Bora – Komorowskiego – pętla Gocław"
z 2011 roku. Koszt tego opracowania wyniósł 158 547,00 zł brutto.
14 czerwca:
Zapowiedź - zebranie Rady Samorządu Mieszkańców 21.VI.2016
Najbliższe posiedzenie Rady Samorządu Mieszkańców Osiedla Saska Kępa zostało
zwołane na 21 czerwca 2016. Rozpocznie się o godz. 18.00 w siedzibie Samorządu,
tj. przy ulicy Walecznych 42.
11 czerwca:
III miejsce Saskiej Kępy w Pucharze Kamionkowskich Błoni
Elekcyjnych
W niedzielę 5 czerwca 2016 z inicjatywy Samorządu
Mieszkańców Kamionka rozegrany został międzyosiedlowy turniej piłki nożnej. Na
Kamionkowskich Błoniach Elekcyjnych stawiły się reprezentacje Kamionka,
Gocławia, Grochowa Południowego, Grochowa Północnego i Saskiej
Kępy. Turniej wygrał Gocław, przed Grochowem Południowym i Saską Kępą.

Zabrakło nam naprawdę niewiele. Dwa mecze przegrane zostały różnicą zaledwie 1
bramki. Dwa zdecydowanie wygrane. A ilość okazji strzeleckich
pozwala z nadzieją wypatrywać kolejnej edycji turnieju.

Dziękujemy kibicom Saskiej Kępy - ich rymowany doping nie miał równych sobie.
Dziękujemy również organizatorom za rewelacyjną inicjatywę,
atmosferę i organizację całej imprezy. Liczymy, że turniej zapisze się na stałe
w kalendarzu naszej dzielnicy. Naszej reprezentacji
gratulujemy miejsca na podium!

Na zdjęciu część naszego składu
Pełny skład naszej drużyny: Antoni Jędrzejewski, Piotr
Rutkowski, Piotr Kania, Piotr Kaczmarski, Sebastian Sitek, Adam Szymański,
Grzegorz Kwiatkowski, Korneliusz
Troszczyński, Andrzej Wyrożemski, Tomasz Niechwiadowski i Michał Śpiewak.
Zachęcamy także do lektury
relacji przygotowanej przez Samorząd Mieszkańców Kamionka oraz do oglądania
zdjęć p. Pawła
Trojaka z Samorządu Mieszkańców Gocławia.
21 marca:
Zapowiedź - zebranie Rady Samorządu Mieszkańców
29.III.2016
Najbliższe posiedzenie Rady Samorządu Mieszkańców Osiedla Saska Kępa zostało
zwołane na 29 marca 2016. Rozpocznie się o godz. 18.00 w siedzibie Samorządu,
tj. przy ulicy Walecznych 42.
28 lutego:
III edycja budżetu partycypacyjnego: prezentacje projektów
1. i 2.III.2016
W najbliższy wtorek (1 marca) i środę (1 marca) o godz. 17.00 w Promie Kultury
przy ul. Brukselskiej 23 odbędą się
prezentacje i dyskusje dot. projektów złożonych do budżetu partycypacyjnego.
Spotkania mają charakter otwarty.
Jednocześnie przypominamy, że cały
czas toczy się dyskusja na
internetowym forum budżetu partycypacyjnego, gdzie każdy może skomentować
dowolny projekt. Autorzy mogą modyfikować swoje projekty do 13 marca 2016 roku.
Łącznie zgłoszono aż 2649 projektów.
14 marca:
Po spotkaniu ws. ewentualności wprowadzenia strefy
płatnego parkowania
14 marca 2016 w gmachu Zespołu Szkół nr 77 (m.in. LO Bolesława Prusa) odbyło się
spotkanie informacyjne na temat skutków wprowadzenia strefy płatnego parkowania.
Poniżej relacja w punktach.

1. Zacznijmy od tego, że było to jedno z lepiej zorganizowanych spotkań w
ostatnim czasie. Był wyznaczony moderator, jasno ustalone reguły zadawania
pytań, postawiono też skrzynkę na pytania w innych tematach – dzięki temu
dyskusja dotyczyła niemal wyłącznie parkowania. Dzięki temu było też mniej
emocji, a więcej konkretów. Spotkanie trwało od ok. 17.40 (niestety zaczęło się
z opóźnieniem) do ok. 19.45. Zainteresowanie było spore, na liczne pytania
mieszkańców odpowiadali głównie przedstawiciele Urzędu Dzielnicy, Biura
Drogownictwa i Komunikacji oraz firmy, która na zlecenie miasta opracowała
analizę wprowadzenia strefy płatnego parkowania. Z grona członków Samorządu
Mieszkańców przybyli: Grzegorz Jaworski, Barbara Fryc, Mirosława Terlecka,
Jolanta Tworkowska-Pieńkosz, Ewa Szydłowska, Jadwiga Piłatkowska, Magdalena
Radziszewska-Parniak, Tadeusz Rudzki i Andrzej Wyrożemski.
2. Na początku zastępca burmistrza dzielnicy p. Jarosław Karcz krótko
przypomniał, że powodem spotkania jest inicjatywa części mieszkańców
domagających się strefy płatnego parkowania i że miasto zleciło wykonanie
analizy wprowadzenia strefy płatnego parkowania (dalej: SPP). Podkreślił też, że
nie podjęto decyzji, a spotkanie ma charakter informacyjny.
3. Następnie p. Zbigniew Pietrzyk z firmy, która otrzymała zlecenie
przygotowania analizy przedstawił szczegółowe informacje dot. przeprowadzonych w
terenie badań. Wyjaśnił jakie rejony objęto badaniem, w jakich dniach i
godzinach i w jaki sposób prowadzono obserwacje oraz dodał, że przy okazji
przeprowadzono „inwentaryzację miejsc postojowych”. Z tej inwentaryzacji wynika,
że na Saskiej Kępie w chwili badania korzystano z 4653 miejsc parkingowych (2514
formalnie wyznaczonych i 2139 miejsc formalnie niewyznaczonych - analiza mówi o
o "miejscach postojowych" niezgodnych z przepisami Prawa o ruchu drogowym), a
projekt wprowadzenia SPP oznaczałby wytyczenie łącznie 2866 miejsc parkingowych
(czyli o ok. 40% mniej w stosunku do obecnego stanu faktycznego).
4. Po wystąpieniu p. Zbigniewa Pietrzyka pytania zadawali mieszkańcy – nie udało
nam się zapisać wszystkich pytań i odpowiedzi, poniżej staramy się możliwie
wiernie odtworzyć dalszy przebieg spotkania.
5. Na początek jeden z mieszkańców podważył część badania zwracając uwagę, że
robiono je podczas zamknięcia Mostu Łazienkowskiego, kiedy zachowania większości
miejscowych kierowców były inne niż w normalnej sytuacji.
6. Inny mieszkaniec zwrócił uwagę, że określanie kwestii redukcji miejsc mianem
ryzyka jest nieuczciwe, bo akurat ta redukcja jest jedną z niewielu rzeczy
pewnych, gdyby zdecydowano się wprowadzić SPP.
7. Zasugerowano przebadanie sytuacji także w porze wieczornej, po godz. 18.00.
8. P. Piotr Sójka z Biura Drogownictwa i Komunikacji przypomniał, że jeszcze nie
podjęto żadnych decyzji i że dziś otrzymał dane z dzielnicy, z których wynika,
że na Saskiej Kępie zarejestrowanych jest ok. 7 tysięcy samochodów.
9. Zwrócono uwagę, że na spotkaniu nie ma pomysłodawców SPP – okazało się potem,
że na sali jest syn jednego z inicjatorów – zabrał głos w dalszej części
spotkania.
10. Zastępca burmistrza dzielnicy p. Jarosław Karcz poinformował, że wydano ok.
13 tysięcy winiet SK, z czego ok. 8 tys. dla mieszkańców i ok. 4 tys. dla
podmiotów gospodarczych (zapewne odpowiednio ponad 8 i ponad 4, stąd suma 13).
11. Radna m.st. Warszawy p. Dorota Lutomirska zgodziła się, że termin badań (w
czasie zamknięcia Mostu Łazienkowskiego) był niefortunny.
12. Mieszkanka ulicy Krynicznej zapytała co w przypadku jej ulicy, dla której
(podobnie jak dla innych ulic ślepych) – w razie decyzji o SPP – nie
przewidziano parkomatów, co oznacza też brak miejsc parkingowych (odpowiedź: to
właśnie oznacza, że tam nie będzie można parkować, bo na ulicach ślepych trzeba
zachować ruch dwukierunkowy).
13. Radna dzielnicy p. Mirosława Terlecka zauważyła, że z badania należy
wyciągnąć inne wnioski niż wprowadzenie SPP.
14. Przewodniczący Samorządu Mieszkańców Saskiej Kępy p. Grzegorz Jaworski
zapytał czy miasto bierze pod uwagę, by docelowo wprowadzić nie SPP, ale płatne
winiety za wjazd do centrum Warszawy. Z odpowiedzi przedstawiciela Biura
Drogownictwa i Komunikacji wynika, że na razie nie, ponieważ nie ma przepisów,
które by to dziś umożliwiały.
15. Zwrócono uwagę na fakt, że badanie nie uwzględniło miejsc parkingowych w
garażach przy domach i apartamentowcach.
16. P. Tadeusz Rudzki z Samorządu Mieszkańców Saskiej Kępy zapytał:
- czy badano wpływ wprowadzenia SSP na Saskiej Kępie na sytuację np. na Kamionku
(odpowiedź: nie badano)
- skoro jest 7 tysięcy zarejestrowanych aut, a miejsc miałoby być ok. 2,5
tysiąca, to co w sytuacji, gdy mieszkaniec w obrębie 8 parkomatów, za które
opłacił abonament, nie znajdzie miejsca? Czy traktowane jest to jak
niewywiązanie się usługodawcy z umowy za wykonanie usługi? (odpowiedź: w myśl
obowiązujących przepisów nie jest to usługa, więc nie ma gwarancji jej
zapewnienia mimo wniesionej opłaty)
- co dokładnie – krok po kroku – ma wydarzyć się po tym spotkaniu? (odpowiedź:
władze dzielnicy spotkają się z inicjatorami akcji, poinformują o przebiegu
spotkania i wtedy ustalą co dalej)
- czy możliwe jest przeprowadzenie akcji informacyjnej dla kierowców
przyjeżdżających na Saską Kępę, że przy Stadionie Narodowym znajduje się parking
„Parkuj i jedź”, z którego łatwo można dojechać do Śródmieścia metrem, koleją,
autobusem i tramwajem oraz czy można poprawić oznakowanie tego parkingu?
(odpowiedź: być może akcja będzie przeprowadzona, jeśli parking zostanie
powiększony; Biuro Drogownictwa i Komunikacji wystąpi do Zarządu Dróg Miejskich
o poprawę oznakowania).
17. Padło pytanie o parkingi wielopoziomowe – przedstawiciel Biura Drogownictwa
i Komunikacji oznajmił, że z ich budową w Warszawie jest problem, bo w ramach
partnerstwa publiczno-prywatnego brak chętnych inwestorów do współpracy, więc
nie może podać żadnych konkretnych terminów budowy takich obiektów.
18. Przedstawiciel Biura Drogownictwa i Komunikacji przypomniał, że – gdyby
zdecydowano się wprowadzić SPP – mieszkańcy mieliby prawo wyznaczenia 8
parkomatów w pobliżu miejsca zamieszkania. Za korzystanie z nich płaciliby
roczny abonament w wysokości 30 PLN za rok (cena na dzień dzisiejszy). Za
pozostałe parkomaty na terenie strefy musieliby płacić wg takich stawek jak
wszyscy.
19. P. Przemysław Popkowski ze Stowarzyszenia Obywatelskiego Saska Kępa wymienił
wszystkie ulice, na których w razie wprowadzenia SPP nie można byłoby parkować i
dodał, że w jego ocenie pomysł SPP nie rozwiąże obecnych problemów i lepiej
pomyśleć o zmianie przepisów, które umożliwią w wybranych miejscach parkowanie
tylko dla aut z winietkami SK. I na tym powinno się skoncentrować wysiłki, a po
publikacji propozycji zawartych w analizie dalsza dyskusja nad SPP jest stratą
czasu, energii i pieniędzy.
20. Syn inicjatora pomysłu SPP na Saskiej Kępie przekonywał mieszkańców, że w
jego ocenie pomysł ustawienia parkomatów jest dobry.
21. Mieszkaniec ulicy Finlandzkiej wezwał, by zaprzestano wydawania zgód na
zamienianie budynków mieszkaniowych na biurowce.
22. Kilka razy padło pytanie o niską aktywność Straży Miejskiej, która nie karze
nawet tych, którzy przepisy łamią w sposób skrajny (parkowanie na rogach ulic,
przejściach dla pieszych, trawnikach). Zwrócono uwagę, że np. na Woli Straż
Miejska wykazuje w tym obszarze większą aktywność.
23. Padło pytanie dlaczego analiza pominęła newralgiczny obszar okolic Ronda
Waszyngtona, tj. ulice takie jak Finlandzka i Jakubowska.
24. Zastępca burmistrza dzielnicy p. Jarosław Karcz poinformował, że trwają
pracę nad nową analizą ruchu, której celem będzie usprawnienie przejazdu ulicami
Saskiej Kępy. Niewykluczone, że przy okazji wprowadzenia nowych zasad łatwiej
będzie o miejsce parkingowe.
25. Jeden z mieszkańców zgłosił postulat, by Straż Miejska częściej korzystała z
opcji patrolu pieszego niż zmotoryzowanego.
26. Urząd Dzielnicy zapowiedział rozmowy ze spółką PL2012+ w celu wytyczenia
dodatkowych miejsc parkingowych przy Stadionie Narodowym (powiększenie parkingu
„Parkuj i jedź”).
27 lutego:
Historyczny dzień - po ponad 20 latach Samorząd zmienia siedzibę!
27 lutego 2016 - ten dzień przechodzi do historii jako dzień przeprowadzki
Samorządu Mieszkańców do nowej siedziby! Po ponad 20 latach w suterenie przy ul.
Styki 25 Samorząd przeniósł się na parter domu przy ul. Walecznych 42 (róg ul.
Styki, tuż obok starej siedziby). Teraz jeszcze trochę porządku i będziemy
pracować w dużo lepszych warunkach.

10
lutego:
Szykują się dwa plany zagospodarowania obejmujące ogródki
działkowe
W Biuletynie Informacji Publicznej zamieszczono ogłoszenia o przystąpieniu do
sporządzania dwóch miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Pierwszy
z nich nazywany jest planem dla "ogródków działkowych w rejonie ulicy Kinowej",
a drugi dla "obszaru Gocławia w rejonie Jeziorka Gocławskiego". Obydwa obejmują
tereny ogródków działkowych znajdujących się między ulicą Międzynarodową i
Kinową. Zachęcamy wszystkich do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi w
BIP. W przypadku pierwszego planu wnioski do planu można składać do dnia 7 marca
2016, a w drugim do dnia 14 marca 2016. Szczegółowe informacje:
Miejscowe plany zagospodarowanie są szansą, by
zagwarantować zielony charakter tych terenów. Wiele w tej
sprawie zależeć będzie do aktywnego udziału mieszkańców w
proces tworzenia planów. Samorząd Mieszkańców od lat zabiega
o to, by uchronić te tereny od zabudowy, czego wyrazem jest
m.in.
nasze stanowisko z 14 kwietnia 2015.
8 stycznia:
Harmonogram
imprez stadionowych na pierwsze półrocze 2016
Na stronie Urzędu Dzielnicy opublikowano
harmonogram
imprez organizowanych na Stadionie Narodowym. Harmonogram obejmuje pierwsze
6 miesięcy roku 2016. Zachęcamy do
zapoznania się z nim już dziś i uwzględnienia ew. utrudnień w swoich planach.
|